Més informació [ Detall d'activitat

 
4005220512   Autisme i comunicació: Una mirada des del context. Amb la col·laboració de la Unitat de Tècniques Augmentatives i Alternatives de la Comunicació (UTAC)
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/2/2024 - 21/3/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental VII
   Av Costa Blava s/n, edifici El Molí, 1r (Badia del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   15/11/2023 - 01/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   La comunicació és uns dels principals eixos vertebradors en l'educació i engloba aspectes acadèmics, socials i del comportament.
Hi ha alumnat amb autisme que mostren un mínim de llenguatge verbal el qual esdevé un repte pel centre educatiu. Identificar i potenciar les mesures i suports en el context educatiu que afavoreixen la comunicació de l’alumnat amb autisme és clau per potenciar el benestar de l’alumnat així com també, dotar d’eines i estratègies als membres de la comunitat educativa.
En aquesta formació es treballaran les variables del context educatiu que intervenen en la comunicació dels infants amb autisme així com també mesures i suports universals, addicionals i intensives que beneficien a l’alumnat.
  
Objectius   - Conceptualitzar com intervé la comunicació en l’autisme.
- Relacionar com intervé el context educatiu en el desenvolupament de la comunicació en infants amb autisme.
- Identificar: mesures, suports i estratègies que potencien la comunicació amb els infants amb autisme mínimament verbals.
- Conèixer pràctiques basades en l'evidència respecte la comunicació augmentaiva i alternativa en infants amb autisme (SAAC).
- Adquirir eines i estratègies sobre comunicació i autisme.
- Obtenir eines i estratègies a través de la tecnologia per afavorir la comunicació
  
Continguts   - Autisme, comunicació i llenguatge.
- Context i variables que influeixen en la comunicació. Teoria ecològica de Bronfenbrenner i Teoria Transaccional.
- Mesures i suports per la comunicació en infants amb autisme mínimament verbals en el context educatiu.
- Ús i implementació de Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació (SAAC).
- Apps de comunicació augmentativa i alternativa.
- Recursos digitals per a l’aprenentatge en l’autisme.
  
Avaluació   Aplicació de l’eina de reflexió en una pràctica educativa del centre:
- Realitzar un anàlisi del context
- Identificar una barrera en concret que dificulta la comunicació
- Proposar una alternativa accessible a tot l’alumnat
- Plantejar l’ús d’un SAAC en l’activitat
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de la tasca planificada.
  
Persones  destinatàries   Personal docent d’infantil i primària, orientadores educatives, serveis educatius i PAS.
  
E-mail   sefp_vall.educacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   01/02/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dijous   15/02/2024   1700   1900 
 Sessió 3   dijous   29/02/2024   1700   1900 
 Sessió 4   dijous   07/03/2024   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   21/03/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent